2020. november 10., kedd

Podcast #01 Nyelvtanulás

 

Nyelvtanulás

A nyelvtanulás nagyon hasznos dolog. Aki beszél egy idegen nyelvet, tud beszélgetni külföldiekkel, el tud olvasni egy könyvet, meg tud nézni egy filmet a másik nyelven.

Ha külföldre utazunk, meg tudjuk kérdezni, mikor indul a vonat, hol találjuk a szállodát, vagy mikor nyit a múzeum.

A nyelvtanulás hosszú folyamat. Sok ezer szót kell megismerni, használatukat megtanulni. De ez csak az egyik része. Furcsa, bonyolult szabályok is várják a nyelvtanulót. De megéri időt, energiát szánni rá.

A nyelvtanulás során kultúrát is tanulunk. Megismerjük egy másik nép hagyományait, szokásait, híres embereit, történelmét, művészetét.

Amikor először jártam Londonban, nagyon jó érzés volt látni azokat a híres épületeket, amelyeket előtte a nyelvkönyvekben láttam. Láttam a Big Bent, a Piccadillyt, Nelson oszlopát és a British Museumot. De a legnagyobb élmény az volt, hogy angol anyanyelvű emberekkel tudtam beszélgetni.

Egy kicsit tudok oroszul is, és néha beszélgetek oroszul a barátaimmal. Nagy öröm, amikor megértem, amit mondanak, és én is el tudom mondani oroszul, amit szeretnék.

A nyelvtanulás örömet is okoz.


Questions: 

  1. Why is learning a language useful?
  2. What are the difficulties of learning a language?
  3. What languages do I speak?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése